Hoe kunt u ons helpen?

De Clientenraad doet haar best om goede adviezen naar het college te sturen. Ook blijven we telkens opnieuw misstanden binnen de Participatiewet bij de gemeente onder de aandacht brengen. Daarnaast werken we hard aan beter contact met u, onze achterban.

Hoe kunt u hierbij helpen?

  • Door uw opmerkingen, vragen, dingen waar u tegenaan loopt bij de gemeente aan ons door te geven. Wij kunnen geen bemiddelende rol spelen voor ieders klachten, maar wij kunnen wel al deze signalen verzamelen, en de gemeente erop aanspreken als we zien dat er structureel iets verkeerd gaat.
  • Door mee te doen aan clientbijeenkomsten. In de toekomst willen we mogelijk nog meer vormen van gesprekken organiseren. We zullen daarvoor op deze site oproepen doen.
  • Omdat niet alle clienten de taal al helemaal machtig zijn, is het bij onze bijeenkomsten noodzakelijk gebleken van tolken gebruik te maken. Tot nu toe is dat informeel allemaal wel goedgekomen, maar wij willen eigenlijk graag een lijst aanleggen van mensen die zowel Nederlands als enkele andere talen machtig zijn, zodat wij voor bijeenkomsten een beroep op hen kunnen doen. Wilt u hierbij helpen? Neem dan contact met ons op.

In het verleden heeft u een aantal malen een enquête toegestuurd gekregen, het Klant tevredensheids onderzoek. Op dit moment zijn we samen met de gemeente op zoek naar nieuwe vormen voor zo’n onderzoek. Als het zover is, laten we u weten hoe dit eruit gaat zien. Wij hopen dat u aan deze nieuwe vorm mee wilt werken.